Borzalmas borítók

 Amikor elkezdtem ezt a listát összerakni Nektek, azt hittem hogy szörnyülködni fogok a rettenetes illusztrációkon. De hamar rá kellett jönnöm, hogy eszméletlen vicces csúnya borítók is vannak és elég gyakran hangosan felnevettem. Azt nem is sejtettem, hogy a '80-as, '90-es és 2000-es évek sci-fi kiadói ennyi borzalmat produkáltak. Többszörösen is beigazolódik, hogy ne ítéljünk a külső alapján, hiszen sok esetben nagyon jó könyvek rejtőznek ezen borzalmas fedlapok mögött!

Fogadjátok megértéssel 😱

Philip José Farmer: Strange Relations. Itt tényleg valami furcsaság történik, hogy miről szólhat a könyv, azt sajnos elképzelni sem tudom.

Ron Coulart: Hail Hibbler. Már maga a cím sem semmi, vajon az őrült tudós miket művelhetett hogy ilyen borítót kapott!?

 

Joseph Millard: The Gods Hate Kansas. Szerintem nagyon cuki az óriás szörny (isten?) 😂 Az űrhajós viszont tutira nem fér bele a pilótafülkébe.


Joan D. Vinge: The Snow Queen. Nem értem, miért kellett akkoriban mindenhová női fenekeket rakni, ruhában vagy anélkül. Mintha egyébként nem lehetett volna eladni a könyveket.


Ray Bradbury: I sing the body electric. Az emberkezű kentaur. Kétlem hogy ilyen lény szerepelne a könyvben, viszont akkor honnan jött az illusztrátor ötlete, és a kiadó miért gondolta hogy ez így jó lesz?

Avram Davidson: Clash of Star-Kings. Na ezen az inka gyíkpapon nagyon sokat kacarásztam 😁

 Ez egy novellagyűjtemény. Címlapon pedig a seggarcú szamurájviking, hűséges, de annál elcsigázottabb bundás dínója hátán.

Stanislaw Lem: Cyberiad. A kiberiádát nem volt még szerencsém elolvasni, de ennél a borítónál biztos hogy valami komolyabbat érdemelne.


Isaac Asimov: The Naked Sun. A mezítelen napot viszont olvastam, és biztosíthatlak, hogy semmi ilyesmi nincsen benne. Egyáltalán mi történik ezen a képen?


Gordon R. Dickson: Spacepaw. Ennek a könyvnek több kiadása is van, és sajnos mind hasonlóan jól sikerült.


Gordon R. Dickson: The Storm. Jó nagy vihar lehet ebben a regényben, ugyanis Nebraska állam a Középnyugaton van, területének mindössze 0,7%-át borítja víz. Cápák pedig biztos nem gyakoriak arrafelé.

 

Alfred Bester: Tiger! Tiger! A közismert és többszörös díjnyertes Tigris! Tigris! nem tudom mivel érdemelhette ki ezt a borítót. Ennél még a magyar kiadás is klasszisokkal szebb.


Edgar Rice Burroughs: Thuvia, maid of Mars. Thuvia, a Mars leánya. Igen, ez így megjelent Ausztráliában. Valószínűleg Paint-ben rajzolta egy 12 éves, a hátteret meg elvitte a cica.

És mindennek megkoronázása:

Harry Harrison: Rozsdamentes Acélpatkányt elnöknek! Addig oké hogy ez egy humoros regénysorozat, de ez a borító elég kiborító.

 Most pedig pár hazai gyöngyszemet ajánlanék a figyelmetekbe. A magyar sci-finek van egy nem túl dicsőséges '80-'90-es évekbeli korszaka, mikoris néhány - többnyire álnéven publikáló - író és maroknyi kiadó uralta gyakorlatilag a szcénát és arcátlanul loptak külföldi szellemi tulajdont. A borítók pedig nem kevésbé arcpirítóan gagyik, bár mentségükre szóljon, a világ trendet követték.. tízéves lemaradással 😅


Benned ÉL a Halál 😱 Stuart Herrington alias Nemere István tollából. De félreértés ne essék, az nem AZ az Alien. Csak nagyon jól el lehetett adni ezzel a képpel, meg a gyakorlatilag lekoppintott cselekménnyel akkoriban bármit.

Egy másik gyöngyszem az immár Stewart Harringtonná avanzsált Nemerétől. Ha O'Neillék újabb kalandjait szeretted volna olvasni, akkor sajnos rossz helyen tapogatózol. Ugyanis ennek a történetnek semmi köze Roland Emmerich világhírű Csillagkapujához.

Igen, jól látod, Simak regényét itthon ezzel a másik könyvről lenyúlt borítóval adták el. Na nem mintha az eredeti nem lett volt szörnyű, viszont így bármibe fogadhatunk, hogy nincs szó a történetben űrhajón lovagoló szárnyas T-Rexről.

 
Jeffrey Stone, alias Nemes István debreceni író követte el a Menekülés Nyú Drecenből című szörnyszülöttet, de hogy még egy rendes borítót sem tudtak eszkábálni ennek a könyvnek, az egészen elképesztő.

Aldiss jó író, ez a regénye pedig Hugo-díjas, rendkívül fantáziadús. Kár hogy ilyen borítóra futotta csak.

Ez a könyv nem tudom mivel érdemelte ki az elcseszett Tiffany-stílusú borítót.

Teljesen logikus hogy a háború közepette pucsító pucér nők futkosnak mindenfelé, így hát szépen rá is rajzolták a borítóra.

Ez a könyv megvan a szüleimnek, emlékszem rá, hogy nagyon el szerettem volna olvasni gyerekkoromban, de a félelmetes borító miatt sosem mertem.

Ez is megvan a szüleimnek, és ezt sem mertem elolvasni. Viszont mindig jókat nevettem a borítóján. Azóta elolvastam ugyan, és nem bántam meg!


Írta: Gabi

 

Gabi nagyon jó kis borítókat talált :D Nehéz lesz felvennem vele a versenyt, de azért megpróbálom. Lentebb az általam összegyűjtött, nevetséges és egyben szörnyűséges borítokat láthatjátok. Jó szórakozást hozzájuk! 


Edward R. Home-Gall: The Human Bat v. The Robot Gangster


Neal Barrett Jr.: Stress Pattern


Isaac Asimov: Nine Tomorrows


Brian N. Ball: Timepivot

Írta: Adrienn



Az az igazság, hogy amikor rémes borítókat kezdtem keresni, én a halloweeni féle rémesre gondoltam először. Valójában a rémes ebben az esetben a tényleg borzalmasan ronda borítókat jelenti. Kb. olyan ez, mint a ronda karácsonyi pulcsi. Szerintem ezeket is elkezdem gyűjteni. 



 
Úgy gondoltam bekezdek egy nagyon erőssel. Amikor megláttam, azonnal tudtam: akarom. Szerelem első látásra. Sajna csak a Redditen találtam nyomát, gondolom azonmód újra kiadták. Az új borítója sem sokkal menőbb, bár a 4 éves rajzművész által alkotott arcú szőlőlevél szörnyet meg sem közelíti. Szeretem a körmeit is. Mindenesetre próbáltam megrendelni, de nem találtam. Ha valaki ráakadna, jussak eszébe. :)


 
Abszolút értelmezhetetlen számomra. A tartalma biztosan nyújtana némi magyarázatot, de sajnos nem olvastam. Még. Azonban Amazonról beszerezhető a elektromos hintaszéktestű kisfiúnéni. biztos jót játszik.
 

 
Ebből a csodából film is készült, a magyar címe Agyfürkészők. Nekem erről az '50-es évek sci-fi horrorfilmjei jutnak eszembe, bár ez a gyöngyszem a '80-as években lett megfilmesítve. Erről a témáról nemsokára bővebben fogok írni a filmtörténeti cikksorozatom következő részében.
 

 
A csupasz seggű, acélfejű gyíkember, tőrrel a kezében. Ettől már egyből el is akarom olvasni. 

 

 

Végre valami modern csoda. Itt van az, amiről magát a Science Fictiont jelenti. A jövőbe épített múlt. John Sladek már 1983-ban felkészült a majd negyven évvel később dúló TikTok őrületre, és a robottá alakított Wicked Witch of the West rémülten veszi tudomásul, hogy TwoFace még a fasza kis erényövén keresztül is rá tud csatlakozni a púpjára (nálunk ez a köldök). Lődd le, szerintem. 


 
Nem tudom ki írta, miről és miért. De gyomorgörcsöm van ettől a borítótól. Lehet, hogy ezt nem fogom beszerezni.

[Ez a héber nyelven megjelent A Dűne isten-császára Frank Herberttől 😂 - Gabi]

 
Kiber Manci, alsónémedi kisnyugdíjas Sauron és Nosferatu kíséretében a tűzfal ellen tör. Tök jó. 

 
 
Szeretettel írta: Mirjam (szenvedjen a ti retinátok is)






Népszerű bejegyzések