2022 előreláthatólag legjobb Sci-fijei

Mivel 2021-re már nagyjából véglegesek a premier dátumok, és mindenkinek meg van, hogy ő maga mit vár a legjobban, ezért úgy döntöttem előretekintek, és szemezgetek kicsit a jövő év várományosairól. Figyelem, erősen szubjektív megfogalmazások következnek!

 

1.     Morbius

A premier várható dátuma: 2022. január (Magyarországon)  UPDATE: nálunk március 31-én startol, Amerikában április 1-én. 

Egy mondatban: A biokémikus Dr. Morbius egy ritka vérbetegségből próbálja kigyógyítani magát, ám valami félresikerül, és a vámpirizmus egy formája alakul ki nála. (IMDB)

Miért várom? Egyrészt a szereposztás nagyon izgalmas. Ott van mindjárt Matt Smith, aki a 11. doktor volt. Jared Harris a most induló Buddy Read & Watch csoportunkban is szerepet játszik; nem mást alakít benne, mint magát Hari Seldont (szerintem tökéletes választás). Aztán ott van még Jared Leto, akinek inkább zenészi munkásságát szeretem, de filmes sikerei is vannak, illetve Michael Keaton, akit szerintem szintén nem kell bemutatni.

Nekem őszintén szólva nincs bajom a Marvel filmekkel. Számomra azt adja, amit várok tőle. Egy estés kikapcsolódás, esetleg egy moziban. A legtöbbjük nálam nem többször nézős (kivéve a Venomot, de abban Tom Hardy szerepel, úgyhogy nem hibáztathat senki), illetve, ha nincs kedvem a csendhez itthon, akkor tökéletes háttérzajnak. Ettől a filmtől sem várok többet, és szerintem itt a kulcs hozzá. 


 


2.     Moonfall

A premier várható dátuma: 2022. február legeleje 

UPDATE: Gabi írt ajánlót hozzá a csoportban, olvassátok el, és írjátok le ti is, hogy szerintetek milyen volt!

Egy mondatban: Egy titokzatos erő kimozdítja a helyéről a Holdat, ami így a Földbe csapódással fenyeget. Már csak néhány hét maradt az összeütközésig, amikor két űrhajós a Holdra utazik, hogy megmentsen mindannyiunkat. Ám a Hold nem is az, aminek addig hitték. (IMDB)

Miért várom? A szereposztás szintén kecsegtető, Halle Berry, John Bradley (Trónok harca), Michael Pena, Patrick Wilson, és a személyes kedvencem a felhozatalból: Donald Sutherland. És mindezt öntsük nagyon a csoki szósszal, aki nem más mind Roland Emmerich (Függetlenség napja, Godzilla, Holnapután, 2012; hogy a kedvenceimet soroljam tőle).

Nagyon kíváncsi vagyok, mi az, amit ebből a témából ki tudtak hozni. Ugyanis mint az a fentebbi felsorolásból leszűrhető, Emmerich nagyon szeret rombolni és pusztítani a bolygón. Ha nem az egész bolygót, akkor minimum New Yorkot romba dönti. Már leigáztak, agyontapostak, megfagytunk és elvitt mindent egy giga cunami. Hova lehet ezt még fokozni? 


 

 

3.     Distant

A premier várható dátuma: 2022. március

UPDATE: utómunkán van, a várható premier szeptember 16. 

Egy mondatban: Egy aszteroida bányász idegen bolygón landol, ahol a másik túlélőhöz kell eljutnia, miközben lények üldözik és az oxigénje is fogyóban van. (IMDB)

Miért várom? Kristofer Hivju neve a Trónok harca óta jó kis hívószónak számít, illetve ott van még Zachary Quinto (Spock), aki ehhez a filmhez most csak a hangját adja.

Igazából még se trailer, se semmi nincs róla. Egyetlen oldalon találtam csak hivatkozást rá, hogy március 11-én tervezik bemutatni. Figyelemmel követem az eseményeket, és amint lesz, trailerrel frissítek.

 

4.     65

A premier várható dátuma: 2022. május

UPDATE: várható premier április 29.

Egy mondatban: Űrhajósok egy dinoszauruszok által uralt bolygón találják magukat (IMDB).

Miért várom? Na tessék. Egy újabb dínós film. Adam Driver még a Star Wars kapcsán sem került a kedvenc színészeim közé, és a filmről sem derül ki semmi azon az egy mondaton kívül. De mégis csak dínós film, szóval kíváncsi vagyok. 

 

5.     Jurassic World – Dominion (Világuralom)

A premier várható dátuma: 2022. június 9. 

Egy mondatban: nem tudjuk a sztorit. Teljes a titoktartás a film körül, hiába egy évet tolódott a tervezett bemutató. 

Miért várom? Trailer nincs, csak fan-made teaserek. Azonban! Kaptunk valamit, ami most ebben a pillanatban még jobb is, mint egy rövid, semmitmondó teaser trailer. Egy rövid filmet. A címe a Battle at Big Rock (Big rock-i csata). Hát én...  izgultam. A sztori egyébként 7 és fél perc, és utána még van bő egy perc, amiben bevágások vannak arról, hogy a bolygónk hétköznapi életébe hogyan folynak bele a dinoszauruszok. Nézzétek meg mindenképpen, szerintem abszolút érdemes. 

Én egyébként elfogult vagyok a Jurassic Parkkal és mindenféle folytatásával. Moziban láttam az új filmeket, a gyerekkel együtt izgultuk végig a Krétakori tábor eddigi évadait (és együtt gyűjtjük a dinó figurákat, könyveket stb.), játszottam játékokkal is. Sajnos engem meg lehet vásárolni az újabb lehúzott bőrrel. Ez azonban nem jelenti azt, hogy minden új JP-kal összefüggő dolog csak lehúzás és rossz lenne. Ezt bizonyítja ez a short movie is, és én nagyon várom, hogy filmen hogyan tervezik ezt lezárni.

És még egy gondolat: visszatérnek az eredeti szereplők!!! Imádom Alan Grantet!!!

UPDATE: ránk zúdították a marketingesek minden "mocskukat", elárasztottak a trailerek és a teaserek, úgyhogy listába ideteszem nektek, amiket szerintem érdemes megnézni.

OFFICIAL TRAILER

THE PROLOGUE

WINTER OLIMPICS TEASER

CONCEPT


 

6.     Lightyear

A premier várható dátuma: 2022. június

Egy mondatban: A Toy Story híres-hírhedt játékűrhajósának eredet története. Na ne a játéké, hanem az „igazi” Buzz Lightyear-é, akiről a mesében szereplő játékot mintázták.

Miért várom? Családdal közösen nézős, bekuckózós űrhajós mese. Gyerekkoromban szerettem a Toy Story első részét (bár bevallom a többit nem láttam). És ha minden jól megy, lehet az én kisfiam első moziélménye is lesz ez a film. 

Buzz Lightyear hangja pedig nem más lesz, mint Chris Evans. Szerintem neki való karakter, bár mivel nem a játék eredettörténete lesz, így én némiképp eltérő személyiségre számítok. De én egy amolyan Űr Amerika Kapitányra számítok.


 

 

7.     Transformers: Rise of the Beasts

A premier várható dátuma: 2022. június

UPDATE: eltolták 2023-ra a premiert.

Egy mondatban: Titok. Szintén teljes a titoktartás, és az IMDB alapján csak annyi derül ki, hogy egy Beast Wars nevű spinoff-on alapul a történet.

Miért várom? Őszintén? Már egyre kevésbé várom. Az első két rész tetszett, sőt az elsőt imádom. Aztán Mark Wahlberggel újra megvett magának egy film erejéig a franchise. De újra ellaposodott, és félek, már nincs több, amit ki lehetne hozni belőle. Beasts? Robotszörnyek? A robotdínók után már ez se olyan izgi.


 

8.     Fekete Párduc – Wakanda, légy áldott!

A premier várható dátuma: 2022. július 7. 

UPDATE: a premier új dátuma november 10.

Egy mondatban: Szintén nem sok mindent lehet tudni róla.

Miért várom? Bár ez a film egy kicsit kilóg a sorból, mert tipikus Marvel szuperhős-film, azért én vélek felfedezni benne science fiction elemeket. Wakanda egy nagyon menő hely lehet, és T’Challa volt az egyik kedvenc hősöm az univerzumból. Chadwick Boseman halála hatalmas űrt hagyott, kíváncsi vagyok, hogy hogyan fogják Őt pótolni, egyáltalán tudják-e. Annak nagyon örülök, hogy CGI-jal nem szentségtelenítik meg az emlékét. 



Avatar 2

A premier várható dátuma: 2022. december.

Egy mondatban: A 2009-es film folytatása.

Miért várom? Szerettem az első részt, és a mai napig meg tudom nézni. Azok közé a sci-fik közé tartozik, amik igazán nekem valók. És nem csak technikailag volt újítás a film, hanem a science fiction zsánert újra felszínre hozta. A stáblista alapján a régi szereplők is visszatérnek, aminek szintén örülök. Sigourney Weaver mindig jó egy kis űrutazásra, és úgy látszik szeretik az idegenek. 

 

 

10  The Adam project

A premier várható dátuma: n.a.

UPDATE: március 11. a várható release date.

Illetve a szereplők között feltűntetik mostmár Zoe Saldanat, Jennifer Garnert és Mark Ruffalot is.

Egy mondatban: A főszereplő (Ryan Reynolds) visszautazik az időben, hogy segítséget kérjen a 13 éves önmagától.

Miért várom? Egy jó időutazásra bármikor vevő vagyok, még maga H.G. Wells sem tudna eltántorítani tőle. És még Mark Ruffalo is benne van.

 

Írta: Mirjam

Népszerű bejegyzések